Τομαράς Αθανάσιος (1914-2008)

O Αθανάσιος Τομαράς γεννήθηκε στις 4 Ιανουαρίου 1914 στη Λιβαδειά. Γονείς του ο Κωνσταντίνος Τομαράς, δικηγόρος Λιβαδειάς (καταγωγή από την Αράχωβα) και η Καλλιόπη Καλή, από την γενιά των Καλήδων και την γενιά των Νακών της Λιβαδειάς.

Τελείωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στην Λιβαδειά με εξαιρετικές επιδόσεις. Κατόπιν εξετάσεων εισήχθη στη Νομική Σχολή Αθηνών το 1930. Σταδιοδρόμησε ως Δικηγόρος στη Λιβαδειά το 1936, και το 1937 κάνει την στρατιωτική του θητεία στη Σχολή Έφεδρων Αξιωματικών Χαλκίδας.

Ένωσε τη ζωή του με την Καίτη Σπυρίδωνος και απέκτησαν δύο τέκνα την Καλλιόπη-Βικτωρία που υπηρετεί στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Λουξεμβούργο) και τον Κωνσταντίνο, Δικηγόρο, πού υπηρετεί ως στέλεχος των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Βρυξέλλες) στη Δ/νση Εσωτερικής Αγοράς.

Δικηγόρησε για λίγο διάστημα στην Αθήνα. Εισήχθη στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ανέβηκε την ιεραρχία και έφτασε στον βαθμό του Αντιπροέδρου του Σώματος. Δημοσίευσε νομικές μελέτες κυρίως σε θέματα Εργατικού Δικαίου και Κοινωνικής Ασφάλειας. Από τη θέση αυτή, ως Νομικός Σύμβουλος, υπηρέτησε στα Υπουργεία Εργασίας (1964-1973), Οικονομικών (1973-1975) και Εθνικής Αμύνης (1976-1980). Μετείχε σαν εκπρόσωπος της Ελλάδος στις Διεθνείς Συνδιασκέψεις Εργασίας και σε άλλες Επιτροπές του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας στη Γενεύη κατά τα έτη 1969, 1970, 1971 και 1972.

Εκτός από μια επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα αναπτύσσει πλούσια κοινωνική και πνευματική δράση:

  • Ιδρυτικό μέλος, Πρόεδρος του Συλλόγου Λεβαδέων «Λάμπρος Κατσώνης» και εκδότης του ομώνυμου περιοδικού.
  • Ιδρυτικό μέλος και πρώτος Πρόεδρος της «ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΒΟΙΩΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ».
  • Μέλος και Πρόεδρος της Εφορείας του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός»
  • Μέλος της Εταιρείας Στερεοελλαδικών Μελετών και πρόεδρος επί διετία.
  • Μέλος, Σύμβουλος, Α' Αντιπρόεδρος και Πρόεδρος της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος.
  • Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών.
  • Από το 1978 υπήρξε Πρόεδρος του Ιδρύματος Υποτροφιών Ιωάννου Λάτση.
  • Διετέλεσε μέλος του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Κοινωνικής Ασφάλειας.
  • Αντιπρόεδρος και Πρόεδρος του Ιδρύματος της Αναργυρίου και Κοργιαλείου Σχολής Σπετσών.

Του έχουν απονεμηθεί:

  • ο Χρυσούς Σταυρός Τάγματος Γεωργίου του Α' μετά ξιφών,
  • το αναμνηστικό μετάλλιο των 50 χρόνων από τον πόλεμο του '40-41 της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος,
  • το Χρυσούν Αριστείον Ανδρείας και ο Πολεμικός Σταυρός για την ηρωική του προσπάθεια κατά την διάρκειαν των επιχειρήσεων στην Αλβανία και
  • το Αναμνηστικό Μετάλλιο Εκστρατείας 1940-1941.

Έχει δημοσιεύσει αξιόλογες μελέτες νομικού περιεχομένου. Πολλά ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς στον περιοδικό Τύπο.

Πηγές

http://www.labroskatsonis.gr/
Γιάννη Κωτσαδάμ: Ανθολογία Βοιωτών Ποιητών (1974)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License