Παρνασσός (βουνό)

Ο Παρνασσός είναι βουνό της Στερεάς Ελλάδας. Εκτείνεται στα όρια των νομών Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας. Ο κύριος όγκος του βρίσκεται στο νομό Φωκίδας. Η ψηλότερη κορυφή του, η Λιάκουρα (2.457 μ.), είναι και η ψηλότερη κορυφή της Στερεάς και βρίσκεται στο νομό Φθιώτιδας. Άλλες χαμηλότερες κορυφές είναι ο Γερολέκας (1.715 μ.), η Ψηλή Ράχη (1.597 μ.) κ.ά. Δυτικά χωρίζεται από την Γκιώνα με τον αυχένα της Αμπλιανής, από τον οποίο περνάει ο δρόμος Λαμίας - Μπράλου - Γραβιάς - Άμφισσας - Ιτέας. Νοτιοανατολικά χωρίζεται από τον Ελικώνα με τον αυχένα του Διστόμου και νότια με τη βαθιά χαράδρα των Δελφών, που τον χωρίζει από το υψίπεδο της Δεσφίνας.

Ο Παρνασσός είναι σκεπασμένος κυρίως με πυκνά δάση από έλατα. Έχει πολλές πηγές και παρέχει ξυλεία, προϊόντα κτηνοτροφίας και κυνήγι. Στο υπέδαφός του υπάρχουν άφθονα αποθέματα βωξίτη.

Στην αρχαιότητα θεωρούσαν τον Παρνασσό ιερό βουνό του Απόλλωνα, του Διονύσου και των Νυμφών. Στη δυτική πλευρά του υπήρχε το Κωρύκιο άντρο, αφιερωμένο στον Πάνα και τις Νύμφες.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License