Ναός Οσίου Σεραφείμ (Διόνυσος)
naos-osiouserafeim-tsamali.jpg

Θεμελιώθηκε το 1962 επί μητροπολίτη Δωρόθεου και εγκαινιάστηκε το 1977 επί μητροπολίτη Νικόδημου. Ιερέας τότε ήταν ο συγχωρεμένος παπά-Δημήτρης Αρμακάς ο οποίος αναπαύεται στον αύλειο χώρο, αριστερά της εκκλησίας.
Αρχικά χρηματοδοτήθηκε από το τότε υπουργείο Εμπορίου αλλά ολοκληρώθηκε χάρη στην οικονομική βοήθεια του κόσμου.
Εσωτερικά η αγιογράφηση ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 αποκλειστικά από τις προσφορές των συγχωριανών οι οποίοι έδιναν κάθε χρόνο ένα σεβαστό χρηματικό ποσό ως συνδρομή.
Παλιά στην αυλή κάθε σπιτικού το Μ. Σάββατο το πρωί έσφαζαν αρνί. Τα δέρματα τα έδιναν στην εκκλησία για να τα αξιοποιήσει οικονομικά. Ακόμη πουλούσαν ημερολόγια στην αρχή κάθε έτους ή και έκτακτους εράνους έκαναν καθώς και λαχειοφόρες αγορές στη γιορτή του Αγίου.
Εξωτερικά ο ναός είναι ένα κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής με τις πέτρες σε αποχρώσεις λευκού, γκρι και ροζ να τον κάνουν μοναδικό. Μοναδική και η θέση του, απέναντι από τη μεγάλη πλατεία του χωριού.
Η φωλιά των πελαργών στον τρούλο αποτελεί σήμα κατατεθέν ενώ το μεγάλο ρολόι στο καμπαναριό – προσφορά του αείμνηστου Θεμιστοκλή Φάσσα – δεσπόζει επιβλητικό (κρίμα που δε λειτουργεί λόγω της ανικανότητας κάποιων).
Εσωτερικά ο ναός είναι ευρύχωρος, κλιματιζόμενος, με ξύλινο τέμπλο και πανέμορφες αγιογραφίες να στολίζουν κάθε γωνιά του.
Την Τρίτη 6 Μαΐου το χωριό γιορτάζει ενώ την παραμονή, Δευτέρα βράδυ, γίνεται η περιφορά της εικόνας του Αγίου.

Πηγές

Διόνυσος ή αλλιώς Τσαμάλι

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License